Explozia pe care a inregistrat-o turismul medical, pe plan international, nu ar fi avut loc cu câteva decenii în urmă, daca globalizarea nu ar fi făcut ca lumea să pară mai mica. Transportul din ce in ce mai ieftin care a legat omul de locuri din ce in ce mai îndepărtate, cuplat cu veniturile in crestere inregistrate cel putin pana in 2008, a permis oamenilor sa calatoreasca in locuri care le-au fost inaccesibile.
Acest fenomen a dus la conturarea unor noi nise in economia turismului, printre care si turismul medical, cu toate ca acest concept este la fel de vechi ca si preistoria si la fel de actual ca prognoza meteo de mâine. Totusi, turismul medical a fost recunoscut ca activitate comerciala de catre Uniunea Internationala a Organizatiilor de Calatorie, (IUOTO)  abia in 1973. Din acel moment turismul medical a fost legat in primul rand  de cresterea economica, pentru ca prin activitatile pe care le implica acesta isi produce efecte direct in economia locala si apoi in cea nationala.

Cum se intampla acest lucru? Simplu. Un turist venit pentru a beneficia de servicii medicale, la costuri mai mici si la standarde ridicate, nu numai ca aduce in tara respectiva valuta straina, dar are, de asemenea, impact pozitiv si asupra serviciului de sanatate din tara respectiva si asupra industriei turistice. Prin modul sau specific de multiplicare, turismul medical produce valuri ciclice de expansiune, extinzandu-si beneficiile si in sectorul secundar si cel tertiar. 
In ciuda acestor evidente, se spune ca spre deosebire de celelalte forme de turism, turismul medical este atat de nou, incat, deocamdata, nu poate fi masurat cu usurinta.

Totusi, datorită potentialului sau fenomenal, turismul medical a captivat cercetatorii din domenii diverse si merita sa capteze atentia tuturor factorilor de decizie politica, a investitorilor şi a mass-media, in special din cauza expansiunii rapide a acestuia. Intrebarea care se pune, in acest moment nu este daca Romania poate beneficia de pe urma acestui fenomen, ci daca Romania este dispusa sa-si redescopere acest potential, sa-l utilizeze si sa se prezinte cu un produs coerent pe piata globala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Post Navigation