CONFERINTA INTERNATIONALA din cadrul FNTS, sustinuta de Paolo Grigolli directorul Scolii de Management in Turism din Trento, ITALIA
In acceptiunea d-lui Paolo Grigolli, importanta marketing-ului este cruciala pentru competitivitatea viitoarei destinatii. Vanzarea produselor si promovarea lor este legata de motivatiile turistilor, ceea ce implica o combinatie de resurse.

  • Competitivitatea este influentata de atractivitate, accesibilitate, recreere, cazare si accesibilitatea comerciala a activitatilor.

In acest sens, marketing-ul destinatiei prin cele 4 componente ale sale (produs, promovare, pret, pozitionare) este primordial. “Trebuie sa avem in vedere si conceptul de turism responsabil in cadrul acestui segment, care se poate traduce ca fiind minimizarea efectelor negative ale turismului asupra mediului.

Motivatiile pentru turismul de sanatate vizeaza doua directii:

  • turismul medical
  • turismul wellness

Acestea implica: trairea unor noi experiente, starea de bine, autenticitatea produsului, vacante scurte, personalizarea ofertei, comenzi prin intermediul web2.0.  Exemple de bune practice oferite de Paolo Grigolli au fost: THERMELAND AUSTRIA si LEADING SPAS OF CANADA, unde combinarea mai multor elemente de gastronomie, cazare si relaxare – contureaza turismul termal.
In Italia, sectorul public se ocupa de infrastructura iar sectorul privat lanseaza ofertele. Turismul din Trento aduce circa 5 milioane de turisti pe an, iar contributia la bugetul local depaseste 25% din total.

DESCARCATI PRIMA PARTE A LUCRARII SUSTINUTE DE  PAOLO GRIGOLLI in cadrul FNTS. CLICK AICI!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Post Navigation