În societatea contemporană, turismul medical este perceput din perspectiva de sănătate publică o şansă mixtă care generează o creşterea economică accelerată şi progrese tehnologice în vederea îmbunătăţirii sănătăţii şi creşterea speranţei de viaţă în rândul populaţiei. Pe termen scurt şi mediu, s-au înregistrat câştiguri în domeniul sănătăţii populaţiei prin modernizările aduse bazelor tehnice materiale şi programelor de sănătate publică.
Fenomenul de globalizare a pus în pericol sănătatea populaţiei prin eroziunea condiţiilor sociale şi de mediu, diviziunea globală a muncii şi exacerbarea diferenţei bogaţi-săraci între ţări. Din toate acestea, probabil, cel mai semnificativ impact al globalizării a fost acela care a vizat sănătatea comunităţilor, astfel sistemul a trecut prin schimburile comerciale directe în domeniul sănătăţii legate de bunuri, servicii şi persoane (pacienţi ţi profesionişti). Schimburile comerciale directe în domeniul sănătăţii legate de bunuri, servicii şi a cadrelor medicale constituie una dintre cele mai semnificative consecinţe ale globalizării asupra industriei turismului medical din India, evaluând impactul potenţialului asupra sănătăţii forţei de muncă a statului şi a sistemului de sănătate.
Politicile de reformă economică din India puse în aplicare în anii 1990 au determinat o creştere economică considerabilă, cel mai activ sector în cadrul economiei indiene fiind reprezentat de cel al serviciilor. Cele mai apreciabile servicii au fost de software-tehnologia informaţiei şi cel al serviciilor de sănătate. Cel mai profitabil dintre acestea este sectorul serviciilor de sănătate căruia i-a fost prezis că va deveni o industrie de miliarde de dolari în India. Perspectivele şi potenţialul turismului medical au atras investiţii uriaşe din administraţia centrală, precum şi de la investitorii privaţi.

În India, turismul medical reprezintă un sector aflat în expansiune iar statisticile ilustrează faptul că va înregistra o rată de creştere anuală de 30%, ceea înseamnă o industrie de 2 miliarde dolari până în anul 2015. Această creştere a fost sprijinită de serviciile corespunzătoare naţionale de sănătate publică, spirala costurilor serviciilor de sănătate din lume şi disponibilitatea alternativă mai ieftină în economiile în curs de dezvoltare.

În ceea ce privesc procedurile medicale, acestea constituie un avantaj pentru turiştii medicali atât datorită disponibilităţii celor mai recente tehnologii medicale cât şi datorită conformării pe standardele internaţionale de calitate la preţuri accesibile. Cele mai multe estimări susţin că preţurile procedurilor medicale în India încep în jurul valorii de 1/10 din costul pachetelor de tratament din state precum America sau Marea Britanie, ceea ce nu trebuie neapărat tradus în calitate slabă. Din contră, pentru a garanta cele mai bune servicii, India este apreciată pentru serviciile medicale oferite turiştilor medicale, cele mai populare tehnici medicale fiind medicina alternativă, transplantul de maduvă, by-pass cardiac , intervenţii chirurgicale de înlocuire a şoldului şi ochi, însă punctul forte rămâne chirurgia cardiacă. De fapt, costul competitiv al tratamentului medical din India a fost principalul catalizator pentru dezvoltarea turismului medical în ţară. Costurile de tratament comparabil în India sunt, în medie, 1/8 la o cincime din cei din Vest. De exemplu, o procedură cardiacă costă oriunde între 40.000 USD – 60.000 din Statele Unite ale Americii, US $ 30.000 în Singapore, SUA, 12.000 dolari -15000 în Thailanda şi numai 3000 USD -6000 în India.

Un aport important în dezvoltarea turismului medical din India l-a avut guvernul indian care, pe lângă faptul că a abordat problemele de infrastructură care reprezentau un impediment în dezvoltarea turismului medical, a reuşit să facă din Chennai capitala turismului medical în India şi un punct de reper pentru turismul medical la nivel mondial.
Această formă de turism este susţinută şi încearcă să fie propulastă prin toate mijloacele- serviciile variază de la tehnici alopate moderne bazate pe facilităţile de servicii medicale, la alternative de sănătate şi servicii de wellness prestate într-un cadru hotel sau spa sau într-un cabinet privat.

Pentru siguranţa planificării deplasării în scopuri terapeutice a turiştilor străini, majoritatea clinicilor sunt acreditate JCI şi recomandă  pe lângă o examinare completă, diagnostic şi tratament, servicii de clasă mondială realizate de către echipe de medici care au adus cele mai noi tehnici de opţiuni pentru diverse intervenţii. În sprijinul promovării acestei forme de turism, Ministerul Indian al Turismului a început o nouă categorie de vize pentru turiştii medicali acordându-le vizele numite „M” sau „medico-vizele” care sunt valabile timp de un an, dar pot fi extinse până la trei ani şi sunt emise pentru un pacient, împreună cu un însoţitor.
Serviciile de sănătate din India au avantajul suplimentar de a furniza un mix de sisteme alopatice şi alternative de medicament. De exemplu, în timp ce New Delhi este recunoscut drept o destinaţie principală pentru îngrijirea cardiacă, Chennai a stabilit o nişă pentru îngrijirea ochilor iar Kerala şi Karnataka au apărut ca hub-uri pentru arta vindecării ayurvedice.

Domeniul de aplicare pentru profit în acest sector a încurajat mai multe corporaţii mari, cum ar fi produsele farmaceutice şi companiile industriale să investească bani în crearea spitalelor de specialitate cum ar fi Apollo, Medinova, Mediciti în Hyderabad, Hindujas şi Wockhardt în Mumbai, Max, Escorte, Apollo din Delhi. Aceste unităţi au creat o nişă pe piaţa locurilor de muncă pentru profesioniştii din domeniul sănătăţii publice.

Mediul actual de creştere a turismului medical din India este încurajator, dar pentru  a susţine această creştere trebuie abordate toate provocările potenţiale şi să se înţeleagă impactul creşterii în acest sector pe furnizarea de asistenţă medicală publică, astfel încât măsurile corective necesare să poată fi efectuate.

Cererea actuală de servicii de sănătate şi wellness a generat o piaţă la nivel mondial în serviciile de sănătate. În India, sectorul privat a răspuns prompt la această cerere, care este evident din creşterea recentă a numărului de centre de specialitate care oferă servicii medicale pentru turişti. Chiar şi guvernul a iniţiat măsuri pentru a încuraja dezvoltarea turismului medical, dar de acestea au beneficiat în principal sectorul privat, lăsând sectorul public nesoluţionat.
Există mai mulţi factori care recomandă India pentru servicii legate de sănătate, care includ expertiza medicală, costuri competitive, facilităţi de sănătate bine echipate, promptitudine şi o succesiune de servicii conexe; toate acestea au generat o industrie cu o evoluţie  de miliarde de dolari în India.
Aşadar, India are potenţialul de a deveni o „destinaţie de sănătate la nivel mondial”, însă acest statut va avea sens doar în cazul în care oportunităţile oferite de turismul medical pot fi utilizate pentru a îmbunătăţi calitatea serviciilor în sistemul de sănătate publică în India.

One Thought on “India

  1. M. Costeanu on 23/05/2015 at 10:25 pm said:

    As dori sa stiu ce oferte sunt anul acesta pentru India in ideea turismului de sanatate, unde anume si ce costuri.
    Multumesc,
    M. Costeanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Post Navigation